Auf Wiedersehen Sommer – Goodbye summer

a-234-pfauenauge-sommerabschied

Der Sommer ist gegangen. Was wird von ihm übrig bleiben – in unserer Erinnerung?

Summer is gone. What will remain – in our memories?

In Europa, USA, Mittelamerika, Kanada, Asien und Nordafrika heißt es heute Abschiednehmen, Tag-und Nachtgleiche. Auch wenn ich ein wenig wehmütig bin: Nun beginnt gleichzeitig meine Lieblingsjahreszeit in Deutschland, der “zweite Frühling”. Ich freue mich schon sehr auf den hell leuchtenden bunten Wald und den wunderbaren Duft von feuchtem Laub. Und auf der südlichen Halbkugel wie in Neuseeland und Australien erwacht jetzt neues Leben: Genießt den wundervollen Frühling!

In Europe, USA, Central America, Canada, Asia and Northern Africa today it’s time to say goodbye, Equinox. Even though I’m a little bit wistfully: Now my favorite season in Germany starts, the “second spring”. I look forward to bright glowing colorful forest and the marvellous smell of humid foliage. And in the southern hemisphere like New Zealand and Australia now you can see new life is awakening: Enjoy the wonderful spring!

In den nächsten Artikeln möchte ich Euch gerne meine zwei ganz persönlichen Highlights in Neuseeland zeigen. Ich hoffe, Ihr kommt wieder mit!

In the next posts I want to show you my two personal highlights of New Zealand. I hope, you come with me again!

Advertisements

3 thoughts on “Auf Wiedersehen Sommer – Goodbye summer

Leave a Reply!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: